Αξιολόγηση από λογοθεραπευτή

Ένα παιδί χρειάζεται αξιολόγηση από λογοθεραπευτή όταν παρουσιάζει καθυστέρηση ή δυσκολίες στην ανάπτυξη της γλώσσας.

Πώς θα καταλάβω αν πρέπει να επικοινωνήσω με κάποιον λογοθεραπευτή ?

 

· Όταν υπάρχει σοβαρή καθυστέρηση στην έναρξη της ομιλίας, δηλαδή είναι 18 μηνών και δεν έχει αρχίσει ακόμα να λέει τις πρώτες του λέξεις.

· Οι απαντήσεις του δε σχετίζονται με τις ερωτήσεις που του κάνετε.

· Δυσκολεύεται να μάθει πράγματα καθημερινής ρουτίνας και μετά από πολλές επαναλήψεις.

· Ξαφνικά και απότομα σταματάει να μιλάει ή η ομιλία και ο λόγος του αντί να βελτιώνονται, είναι στάσιμα ή χειροτερεύουν.

· Είναι 3 ετών και λέει λίγες λέξεις με λίγα ή καθόλου ρήματα, δεν χρησιμοποιεί άρθρα και την έννοια του πληθυντικού και δεν σχηματίζει απλές προτάσεις π.χ. θέλω να πιώ γάλα.

· Αν έχει περάσει τα 4 χρόνια και οι προτάσεις του είναι τηλεγραφικές και με φτωχό λεξιλόγιο (θέλω κούνιες πάω, όχι κοιμηθώ).

· Αν νιώθουμε ότι δεν κατανοεί αυτά που του λέμε και δεν αντιδρά κατάλληλα σε οδηγίες που του δίνουμε.

· Ενώ μιλάει κανονικά και λέει προτάσεις, είναι 4 ετών και η ομιλία του παραμένει δυσκατάληπτη. Κάνει αντικαταστάσεις φωνημάτων, λείπουν πολλοί φθόγγοι από την ομιλία του και το παιδί το καταλαβαίνουν μόνο οι γονείς.

· Είναι 6 χρονών και η άρθρωσή του παρουσιάζει διαταραχές (ρ,σ,ξ,ψ).

· Αν δεν εκφράζεται σωστά.

Πώς γίνεται η λογοθεραπευτική παρέμβαση ?

Στις πρώτες μας συνεδρίες:
-γνωριμία με το παιδί και το περιβάλλον του
-λήψη ιατρικού και αναπτυξιακού ιστορικού
-αξιολόγηση μέσω σταθμισμενων (και μη) τεστ, παιχνιδιού και παρατηρησης
– καθορισμός θεραπευτικών στόχων και οργάνωση θεραπευτικού προγράμματος σε συνεργασία με τους γονεις