Πρώιμη παρέμβαση

Πρώιμη παρέμβαση

Με την έννοια πρώιμη παρέμβαση εννοούμε μια ομαδα υπηρεσιών που βοηθά παιδιά ηλικίας μέχρι 3 ετών ,να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους και να μάθουν καινούριες. Ο λογοθεραπευτης βοηθάει το μικρό παιδί, να επικοινωνήσει, να ενισχύσει τη γνωστική και γλωσσική του ανάπτυξη με στόχο την εκφορα λόγου , μέσω παιχνιδιού.
Η σπουδαιότητα της πρωιμης παρέμβασης είναι μεγάλη, καθώς προλαμβάνει αρχομενες δυσκολίες του παιδιού και εκπαιδεύει τους γονείς στη σωστή ενίσχυση και διαχείριση.

Γιατί η παρέμβαση πρέπει να είναι έγκαιρη ?

Είναι σημαντικό, ένα παιδί να έχει ολοκληρώσει την ανάπτυξη του προφορικού λόγου πριν ξεκινήσει το σχολείο. Αυτό, εξαιτίας της αλληλεπίδρασης του γραπτού με τον προφορικό λόγο. Εάν ένα παιδί έχει δυσκολίες στον προφορικό λόγο, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να μεταφερθούν αυτές οι δυσκολίες και στον γραπτό λόγο.

Π.χ. Το παιδί όταν μιλάει συγχέει το /σ/με το /θ/ ή το /δ/ με το/β/ επειδή δεν μπορεί να αντιληφθεί τη διαφορά των δύο φθόγγων, τότε είναι πιθανό να μπερδευτεί και στον γραπτό λόγο.

Εάν έχει δυσκολίες στην έκφραση, θα δυσκολευτεί να μεταφέρει πληροφορίες, να επιλέξει τις κατάλληλες λέξεις και να τις βάλει στη σωστή σειρά, πιθανότατα θα έχει δυσκολίες και στην γραπτή έκφραση.

Όσον αφορά την κατανόηση, όταν ένα παιδί, δεν μπορεί να αναλύσει μία πρόταση ή έχει φτωχό λεξιλόγιο και δεν γνωρίζει κάποιες έννοιες, τότε θα έχει δυσκολία να καταλάβει αυτό που διαβάζει.

Από έρευνες που έχουν γίνει, έχει αποδειχθεί ότι, πολλά παιδία που έχουν μαθησιακές δυσκολίες στη σχολική ηλικία, είχαν προβλήματα λόγου στην προσχολική ηλικία. Ευτυχώς, όμως, δεν συμβαίνει και το αντίστροφο. Δεν είναι κανόνας ότι όλα τα παιδιά που έχουν προβλήματα λόγου θα αποκτήσουν και προβλήματα μάθησης. Κι αυτό γιατί, όταν τα προβλήματα λόγου εντοπιστούν νωρίς, μπορούν να ξεπεραστούν σχετικά εύκολα με τη βοήθειά ενός ειδικού.